Vroegert
  • Onderwerpen
    • De jaartallen
    • Helden
    • Hits van toen
    • Lekkernijen
    • Onderweg
    • Radio & TV
    • Schooltijd
    • Speeltjes
    • Sport
    • Overig
  • Periode
    • Jaren 60
    • Jaren 70
    • Jaren 80
    • Jaren 90
    • Jaren 00
    • Tijdloos
  • Categorie
    • Feitjes & weetjes
    • Hoe is het met?
    • Weet je nog?
    • Quiz-tijd!
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
  • Onderwerpen
    • De jaartallen
    • Helden
    • Hits van toen
    • Lekkernijen
    • Onderweg
    • Radio & TV
    • Schooltijd
    • Speeltjes
    • Sport
    • Overig
  • Periode
    • Jaren 60
    • Jaren 70
    • Jaren 80
    • Jaren 90
    • Jaren 00
    • Tijdloos
  • Categorie
    • Feitjes & weetjes
    • Hoe is het met?
    • Weet je nog?
    • Quiz-tijd!
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
Vroegert
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten

De 13 redenen waarom je vroeger Command & Conquer speelde!

Door Raymond Zachariasse
in Jaren 90, Speeltjes
0

Command & Conquer was een van de eerste Real Time Strategy (of in het kort RTS) spellen die in 1995 op de markt kwam. Eerder had de Westwood studio al succes met Dune II, maar ze beloofden een beter spel zonder al dat zand van Dune. Uiteindelijk werd Command & Conquer een RTS wat zich afspeelde in de nabije toekomst en het bleek een gigantisch succes. Tot op de dag van vandaag – inmddels onder de vlag van EA – spelen nog miljoenen mensen met dit spel. EA beloofde zelfs in 2014 een reboot van de serie. We wachten af. Wij speelden het spel in ieder geval voor de volgende redenen…

1. De gave intro

Command & Conquer trok je meteen het verhaal in door te beginnen met een coole film.

Klik hier om alle content te tonen door cookies te accepteren

2. Brotherhood of the Nod

Deze brotherhood werd geleid door een echte superschurk: Kane.

Klik hier om alle content te tonen door cookies te accepteren

3. En er was Tanya…

Je kon kiezen uit vele units, waaronder de spy of zelfs hond, maar gaafste was toch echt TANYA! Wat een stoere chick was dat! Moeten we nog meer zeggen? “Let’s rock!”

In ‘het echt’ was ze ook stoer:

4. Multiplayer

Je kon via de multiplayer lekker tegen je maten spelen. Tegenwoordig is dat de normaalste zaak van de wereld, maar in de jaren 90 was dat nog helemaal niet zo. Kocht je C&C dan kreeg je twee exemplaren van het spel; een voor jezelf en een voor een vriend. Via het eigen Westwood netwerk kon je dan online tegen elkaar spelen. Dit was een van de redenen waarom C&C zo populair werd.

Klik hier om alle content te tonen door cookies te accepteren

5. Altijd die vervelende civilians ertussen!

Was je net op dreef met je basis bouwen, hoorde je ineens schoten; het bleken civilians! Samen met technici (die je kon bouwen) waren dit één van de zwakste eenheden van het spel. Hier een leuke demonstratie van een aanval van jawel: civilians en technici:

6. Stoere muziek

De muziek paste helemaal bij het spel: gillende gitaren en stoere synthesizergeluiden. Alles waar een jongen van droomde. Componist Frank Klepacki heeft er echt zijn best voor gedaan. In 1996 kreeg Red Alert de prijs voor de beste muziek van PC Gamer en Gameslice.

7. Er was de Tesla coil…

Je moest er altijd genoeg stroom voor hebben, maar als je hem eenmaal had staan, was het een BEEST!

Klik hier om alle content te tonen door cookies te accepteren

Je kon er zelfs mee aanvallen:

Wat dacht je van die nostalgische sounds? (zie #13)

Pagina 1 van 2
12Volgende
ShareTweetVerzenden
Raymond Zachariasse

Raymond Zachariasse

Raymond Zachariasse is een Nederlandse schrijver van vooral jeugd- en prentenboeken. Geboren en getogen in Woerden sinds 9 September 1969. Veel van zijn verhalen zijn gebaseerd op zijn jeugd en spelen zich af in Woerden en omstreken. Sinds zijn jeugd heeft hij een grote interesse in het fantastische en mystery en daardoor is het geen geheim dat veel van zijn verhalen ook afspelen in verre oorden.

Geef een reactie Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Voor jou geselecteerd

De Sims levenslessen

Via: youtube.com (capture) | Cendrillon

Deze 14 levenslessen heb je geleerd dankzij The Sims

Door Rosalie Van Hoof

The Sims is een computerspel dat kinderen urenlang aan het scherm gekluisterd houdt. Naast plezier kan je er ook nog...

Just dance spel dansen feat

Via: flickr.com | DebMomOf3, CC

Just Dance: 6 dingen die je herkent als je deze game vroeger speelde

Door Rosalie Van Hoof

Wie beweert dat je van gamen lui en dik wordt, heeft nog nooit Just Dance gespeeld. Jij hebt je er...

Singstar herinneringen vroeger spel playstation

Via: SingStar (L) / Wikimedia Commons | Zoidy, CC (R)

SingStar: 12 herinneringen aan een briljant spel vol muziek

Door Rosalie Van Hoof

Je bent jong en je brult wat. De karaokegame SingStar liet heel wat jongeren dromen van een muziekcarrière. De ouders...

Pajama sam spel vroeger

Via: Pajama Sam (capture)

14 redenen waarom Pajama Sam zo’n geniaal spel was

Door Luuk Verschuren

Pajama Sam, een geniaal spel dat jij niet snel zal vergeten. Van de zoektocht naar al zijn sokken tot aan...

Via: Neopets

Neopets waren geweldig en deze 15 punten bewijzen het

Door Rosalie Van Hoof

Ken jij ze nog, die schattige digitale huisdiertjes? Bracht jij als kind ook veel tijd door op Neopets? Dan speelde...

Via: spele.nl (capture)

Deze 12 games maakten spele.nl vroeger zo geweldig

Door Rosalie Van Hoof

Vandaag hebben verwende kinderen al minstens een Playstation 4 en een Iphone X. Een generatie ervoor moest het doen met...

Leuk en herkenbaar? Volg ons!

  • Over Vroegert
  • Privacy & cookies
  • Contact
  • Cookie Policy

© 2015-2021 Vroegert | Onderdeel van Bright Idiots

Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
  • Onderwerpen
    • De jaartallen
    • Helden
    • Hits van toen
    • Lekkernijen
    • Onderweg
    • Radio & TV
    • Schooltijd
    • Speeltjes
    • Sport
    • Overig
  • Periode
    • Jaren 60
    • Jaren 70
    • Jaren 80
    • Jaren 90
    • Jaren 00
    • Tijdloos
  • Categorie
    • Feitjes & weetjes
    • Hoe is het met?
    • Weet je nog?
    • Quiz-tijd!

© 2015-2021 Vroegert | Onderdeel van Bright Idiots